Med øjeblikkelig virkning har Web.com Tour fået ny navnesponsor, så den amerikanske tour lige under PGA Tour hedder nu Korn Ferry Tour.
Der er lavet en 10-årig aftale frem til og med 2028-sæsonen. Som hidtil er top-25 på ranglisten efter den regulære sæson sikre på et PGA Tour kort, mens der spilles om yderligere 25 PGA Tour kort i Korn Ferry Tour Finals.
Udover navnesponsoratet bliver Korn Ferry også Official Leadership Development Firm på PGA Tour, PGA Tour Champions, og Korn Ferry Tour. Man bliver også titelsponsor for Korn Ferry Tour Championship presented by United Leasing & Finance, der er den tredje og sidste turnering i Korn Ferry Tour Finals.
Korn Ferry er global, og har også kontor i København
I den brede offentlighed er Korn Ferry måske ikke så kendt et firma, men det er ét af verdens største job-rekrutteringsfirmaer, som har kontorer i flere end 50 lande heriblandt København.
Korn Ferry er mest kendt for rekruttering af ledere til store virksomheder, rådgivning om organisationstrukturer, roller og ansvar samt vurdering af et selskabs ledelse og/eller bestyrelse.
På verdensplan har Korn Ferry 8.500 ansatte, og man er med til at udvikle og træne 1,2 mio. personer om året. Korn Ferry er angiveligt med til at ansætte en person hvert tredje minut!
Seks forskellige navne siden 1990
Det der nu hedder Korn Ferry Tour havde sin første sæson i 1990, og hed Ben Hogan Tour fra 1990-92. Fra 1993-99 hed den Nike Tour, fra 2000-02 var det Buy.com Tour og fra 2003-11 var det Nationwide Tour. Fra 2012 til midten af 2019 sæsonen har det været Web.com Tour.