Thomas Klostergaard bliver ny kommerciel direktør i Silkeborg Ry Golfklub, hvor han afløser Mads Faber – og på lidt længere sigt også Mads Rugholm
Som en af Danmarks største og mest toneangivende golfklubber med over 2.200 medlemmer fortsætter Silkeborg Ry Golfklub den positive udvikling med ansættelse af den 40-årige Thomas Klostergaard som ny kommerciel direktør og afløser for Mads Faber, der stoppede i stillingen ved årsskiftet – og på lidt længere sigt også for direktør Mads Rugholm.
Med ansættelsen af Thomas Klostergaard har Silkeborg Golf A/S (selskabet bag klubben) sikret sig en kommerciel direktør med stor erfaring fra oplevelsesindustrien. Han kommer fra en stilling som administrerende direktør i Fonden Hjejleselskabet i Silkeborg gennem de seneste fem år. Før det var han beskæftiget med turisme gennem seks år i en stilling som direktør i et destinationsselskab. Han har også en baggrund som chef inden for hotel- og konferencebranchen samt en akademisk ballast med bl.a. en kandidatgrad fra Aarhus School of Business.
Silkeborg Golf A/S har været i den privilegerede situation, at nogle af de stærkeste kræfter og mest profilerede personer inden for dansk golf har søgt den opslåede stilling som kommerciel direktør. Klubbens ledelse ser det brede og kvalificerede ansøgerfelt som et positivt tegn på, at selskabet og klubben er på en spændende rejse ind i fremtiden.
Erfaring fra Hjejleselskabet
– Vi er stolte af at kunne præsentere Thomas Klostergaard som vores kommende direktør. Valget er faldet på ham af indlysende årsager og ikke mindst de flotte resultater og måden, de er skabt på i Hjejleselskabet. Det er en rejse, som jeg har fulgt tæt, siger formanden i Silkeborg Ry Golfklub, Poul Hansen og fortsætter:
– Når Thomas Klostergaard er foretrukket frem for erfarne golfoperatører blandt ansøgerne, skyldes det, at han foruden kvalifikationerne også er valgt på grund af sin personlighed og et godt drive. Han har tilmed et stort netværk i både Silkeborg og Skanderborg – og en tydelig track record med at drive en succesfuld oplevelsesvirksomhed. I ledelsen har vi store forventninger til det kommende samarbejde, og jeg er aldeles sikker på, at vi går en lys fremtid i møde, siger Poul Hansen.
Den nye kommercielle direktør er nærmest vokset op på golfbanen i Resenbro, hvor han som helt ung jagtede drømmen om at blive den næste store stjerne. Som elitespiller figurerer hans navn flere gange på klubmester-tavlerne i klubhuset. Golfen blev dog lagt på hylden for mange år siden og først genoptaget som aktiv for få år siden i forbindelse med en company day i Silkeborg. Thomas Klostergaard forener på mange måder golftraditionerne fra ”den gamle skole” med en bevidst evne til nytænkning på oplevelsesfokus og stor erfaring for at skabe en sund balance til det at drive en kommerciel forretning.
– Jeg føler mig enormt privilegeret over at skulle tiltræde en stilling, der giver så meget mening både fagligt og menneskeligt. At få lov til at arbejde med at skabe rammerne for gode oplevelser både nu og i fremtiden med udgangspunkt i den klub, som har været med til at forme den, jeg er, og verdens bedste spil – jamen det giver bare så meget mening. Jeg er dybt taknemmelig for muligheden og glæder mig til at komme i gang, siger Thomas Klostergaard.
Direktør-stilling udfases
Den tiltrædende kommercielle direktør er ansat med henblik på en sammenlægning af de to tidligere direktørfunktioner. Den kommende tid vil der blive kørt parløb mellem direktør Mads Rugholm og Thomas Klostergaard. Når alle parter er trygge ved, at overleveringen har fundet sted på en hensigtsmæssig måde, vil der i fremtiden kun være en direktør.
– Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde tæt sammen med Thomas Klostergaard i flere sammenhænge. Det har været afgørende at finde en direktør, der både kan være strategisk i helikopteren og samtidig har dokumenteret evnen til at eksekvere. Jeg glæder mig til det kommende partnerskab og er helt tryg ved, at vi har fundet den rigtige mand til at tage over i det selskab, der betyder så meget for mig. Jeg er stolt over, at vi har bragt os selv i en position, hvor vi kan tiltrække så kvalificeret arbejdskraft hele vejen rundt, og jeg glæder mig meget til fremtiden bl.a. med de muligheder, som det netop gennemførte køb af banen i Ry vil byde på, siger Mads Rugholm.
Forudsætningerne for den nye direktørs kommende opgaver blev skabt, da Silkeborg Golf A/S for nylig indgik aftalen med Skanderborg Kommune og byudviklingsselskabet Kildebjerg A/S om købet af Ry-banen for 20 mio. kr.
På den baggrund glæder den kommende direktør sig til de nye muligheder for at kunne arbejde med udvikling på en helt ny måde.
Selv om Thomas Klostergaard officielt først tiltræder 1. april, bliver der tale om en glidende overgang, så han allerede nu begynder at have sin gang i klubben. Der vil senere på foråret blive afholdt en officiel velkomst-reception.