Som en del af samarbejdet mellem Discovery og PGA TOUR, annoncerer Discovery nu et eksklusivt samarbejde med vinderen af 80 PGA TOUR-turneringer og 14 Majors: Tiger Woods.
Når GOLFTV går i luften i januar 2019, vil den nye, globale live og on-demand streamingtjeneste, som er udviklet af Discovery og PGA TOUR, samarbejde med Tiger Woods om en lang række programmer, indholdsudvikling og historier. Samarbejdet kommer til at give golf-fans et autentisk vindue ind i livet, hovedet og præstationerne hos sportens ultimative ikon.
GOLFTV-samarbejdet vil vise Tiger Woods som fans aldrig har set ham før: Fansene får mulighed for et indblik uden sidestykke i Woods’ træningsturneringer, forberedelser og et liv med konstante rejser. Det sker gennem et udvalg af programmer, som vises eksklusivt på GOLFTV.
– Jeg har set Discovery og David Zaslav opbygge en global sportsplatform med Eurosport, de olympiske lege og lanceringen af GOLFTV sammen med os på PGA TOUR’en. Så jeg tror, de er den perfekte partner til at hjælpe med at styrke spillet. De er globale, de forstår sport og så ved de, hvordan de opbygger et nyt, yngre og større publikum, siger Tiger Woods.
– Jeg elsker visionen bag GOLFTTV og ambitionen om at blive den foretrukne sted til golfunderholdning i verden. Det at have min egen platform at kommunikere fra er kulminationen på en masse hårdt arbejde fra mit team og holdet hos Discovery. Vi kommer til at lave indhold til alle, om de har spillet golf i lang tid, eller kun lige er begyndt. Jeg kommer til at dele mine historier og give indsigt i min tilgang, som det aldrig er set før. Det her er en meget spændende tid for både golfsporten og mig, så det at være en del af visionen om at styrke spillet globalt er fantastisk. Jeg kan ikke vente med at dele ud af min viden på GOLFTV, udtaler Tiger Woods.
– Jeg vil tale til golffans og golfspillere over alt. Direkte fra mig. Det er vigtigt for mig. At snakke om det, vi går op i: Hvad sker der på banen, hvordan spiller vi bedre, hvordan kan jeg score lavt i morgen og hvordan kan jeg slå mine venner. David Zaslav forklarede mig, hvordan GOLFTV er for fans og spillere – ét sted, hvor alle vil være. Og han bygger noget, alle vil være en del af, bemærker Tiger Woods.
Tiger Woods og GOLFTV samarbejder blandt andet om at udvikle:
- Ugentlige trænings- og instruktionsvideoer, som skal styrke den enkeltes spil
- Eksklusiv adgang til Tiger Woods’ forberedende rutiner
- Adgang bag scenerne før og efter runderne på PGA TOUR
- Unikke og eksklusive kommentarer efter runderne
– At få chancen for at lave instruktionsvideoer, er meget spændende for mig. Jeg har altid været fokuseret på mit eget spil, og det her kan hjælpe spillere overalt. Hvad enten du har spillet længe eller lige er begyndt, så er der ting, som kan hjælpe os alle med at spille bedre. Det er en måde for mig at give tilbage til folk, som elsker spillet ligeså meget som mig, afslutter Tiger Woods.
Det er første gang Tiger Woods optræder i et samarbejde på denne måde og indholdet bliver eksklusivt ejet af GOLFTV globalt.
David Zaslav, formand og CEO, Discovery, siger:
– Jeg er begejstret for at kunne byde Tiger Woods velkommen til Discovery-familien og til GOLFTV. Det er en sand verdensstjerne, der tilslutter sig et firma med fortællinger og brands i verdensklasse. Hjertet af Discovery er kvalitetsfortællinger, som bliver fortalt af de mest autentiske og troværdige stemmer. Tiger Woods er det ultimative eksempel på en stjerne-atlet og en kulturel figur som publikum elsker og følger over hele verden. Vores globale samarbejde med Tiger Woods er et perfekt eksempel på vores strategi om eksklusive samarbejder med de største stjerner på globale platforme. Her høster vi fordelene af vores internationale distribution og teknologiske infrastruktur og samlede publikum til at skabe langsigtet værdi.
– Nu hvor Tiger Woods er med os, er jeg sikker på, at det bliver GOLFTV, som sætter standarden for sportstreaming. Vi kommer til at give golffans det, de er mest passionerede omkring, hvor og når de vil se det, tilføjer Zaslav.
Partnerskabet med GOLFTV kommer på et ideelt tidspunkt i Tiger Woods’ karriere. Han er i gang med en comeback-sæson, hvor han er kommet tilbage på spektakulær vis. Sæsonen kulminerede med en historisk sejr i 2018 TOUR Championship i september.
Alex Kaplan, formand og General Manager, Discovery Golf, siger:
– Det er et privilegium for os at byde Tiger Woods velkommen på holdet bag GOLFTV. Der er ingen andre i spillet, som er så internationalt kendt som Tiger Woods er- og han har stor viden, som han kan dele. Vi er begejstrede for, at vi nu giver ham den globale platform til at gøre netop det, og at vi giver vores publikum i mere end 200 markeder and territorier et indblik i Tiger Woods på greens og bag scenerne.
– Vores langsigtede partnerskab med Tiger Woods illustrerer vores ambition for de kommende år om at styrke GOLFTV til at blive en sandt økosystem om alt med golf: Brugerne skal se, lære og spille spillet, tilføjer Alex Kaplan.
GOLFTV powered by PGA TOUR bliver tilgængelig for alle i Danmark og resten af verden fra januar 2019. Tjenesten tilbyder mere end 2.000 timers live golf hvert år samt en masse premium-indhold on-demand med nogle af de mest spændende øjeblikke i sportens historie, stjernespillere og turneringer på alle skærme og devices.
Om Discovery Networks Danmark
Discovery Networks Danmark er den danske medievirksomhed bag blandt andet Kanal 5, 6’eren, Eurosport- og Discovery-kanalerne samt streamingtjenesterne Eurosport Player og Dplay. Discoverys 12 tv-kanaler har en samlet kommerciel seerandel på godt 20 pct., hvilket gør Discovery til den tredjestørste kommercielle tv-gruppe i Danmark. På tværs af Discoverys platforme får brugerne en stærk kombination af seriøst underholdende programmer, nærværende reportager og førsteklasses sport som bl.a. fodboldlandsholdets kampe, Superligaen og Premier League. Discovery Networks Danmark har en dansk ledelse og er ejet af Discovery, Inc.
Besøg vores hjemmeside for flere nyheder om Discovery.