Tiger Woods og TaylorMade Golf har udvidet samarbejdet med et fælles livsstilsbrand der hedder Sun Day Red,. Det blev præsenteret mandag aften i USA, og ambitionerne er store med kommende kollektioner også til kvinder og børn. Ikke kun til golfbanen, men som livsstilsbrand.
Samarbejdet var ventet efter Tiger og Nike stoppede 27 års succesfuldt samarbejde ved nytår, for allerede i december registrerede TaylorMade navnet Sun Day Red og SDR med en tiger som signatur. Og Tiger er jo netop kendt for at spille i rødt om søndagen, og det vil han forsætte med.
Tiger har spillet med TaylorMade udstyr siden 2017, mens han siden 2016 har spillet med Bridgestone bolde. Eller, han har haft et Bridgestone logo på boldene siden 2016, for gennem mange år var det dem der lavede golfbolde til Nike, så Tiger har spillet med Bridestone bolde gennem rigtig mange år.
Selvom det er tøjet Tiger fremover spiller golf i, så lanceres det mere som et livsstilsbrand end som et golfmærke. Da det blev præsenteret havde Tiger en hættetrøje på, som er blevet moderne i golf, og denne var i cashmere.
Selvom Sun Day Red er en del af TaylorMade Golf Company, så er det et selvstændigt brand med egen ledelse og eget hovedkvarter. Det bliver opbygget fra bunden med fuld kollektion af tøj og sko.
De første produkter kan købes online i USA og Canada fra den 1. maj, og senere skal det også sælges udenfor Nordamerika, i butikker ligesom der skal laves kollektioner til kvinder og børn.
Brad Blankinship står i spidsen for Sun Day Red, og han har tidligere været chef for Quicksilver og RCVA.
I denne uges Genesis Invitational spiller Tiger også i Sun Day Red tøj og golfsko, hvilket selvsagt giver det nye brand en massiv eksponering.
At navnet Sun Day Red er tre ord bygger på teorien om “rule of three”, hvor tre ord står stærkere retorisk end to eller fire. Og så er der et ordspil til Sunday, men det skal også tages som Sol, Dag og Rød.