Ferieforalle.dk blev besøgt af 76.859 ferie- og rejselystne danskere, der kunne opleve et onlineunivers af ferieinspiration med alt fra spændende rejseforedrag til skarpe messetilbud, da onlineudgaven af Ferie for Alle blev gennemført. Den fysiske messe var dog savnet.
Ferie- og rejselystne danskere kunne 19.-28. februar besøge onlineudgaven af Ferie for Alle på ferieforalle.dk. Normalt besøges messen af 60.000 i MCH Messecenter Herning, men den fysiske messe var grundet coronarestriktionerne aflyst, og i år kunne de besøgende få messetilbud og ferieinspiration online.
130 udstillere var en del af det nye onlineunivers, som tiltrak 76.859 besøg og bød på flere end 250 inspirationsopslag, 100 messetilbud, 56 liveudsendelser og 20 konkurrencer inden for alt fra udland og camping til Danmarksferie, golf og udeliv. Udstillernes opbakning og udbytte glæder projektchef for Ferie for Alle, Anders Ladefoged:
– Vores mål var at sætte fokus på rejse- og ferieoplevelser sammen med branchen, der for de flestes vedkommende fortsat er hårdt ramt af coronakrisen. Derfor er vi både glade og taknemmelige for, at udstillere og besøgende har bakket så flot op om Ferie for Alle Online i et helt andet format, end vi er vant til, siger Anders Ladefoged og tilføjer:
– I disse tider må man tænke kreativt, og derfor glæder det os meget, hvis vi har kunnet bidrage bare lidt til rejse- og feriebranchen. Når det så er sagt, så hører vi fra vores udstillere, at de glæder sig til at møde deres kunder personligt på den fysiske messe. Derfor ser vi nu sammen frem til februar 2022.
Rejselysten spirer – men den fysiske messe savnes
Blandt dem, der benyttede sig af tilbuddet om at være med på Ferie for Alle Online, var mange af de store charterbureauer som Tui, Apollo, Primo Tours, Bravo Tours og Spies.
– Vi har været rigtig glade for at deltage i Ferie for Alle Online, idet den samlede rejsebranche herigennem har fået en mulighed for at vise kunderne, at vi stadig er derude. Kunderne længes efter at rejse og kommer helt sikkert, når verden åbner op igen, og nu ved de, at vi stadig findes, og at vi har brugt lockdown-tiden til at udvikle vores produkter, så vores kunder får en endnu mere personlig, tryg og sikker rejse i fremtiden. Vi ville uden tvivl foretrække den fysiske messe, men det vigtigste for os har været at vise kunderne, at vi er her for dem, siger brand manager Maria Byskov fra Spies.
Også hos Bravo Tours var der stor tilfredshed, og her fremhæves succes med live-transmissioner:
– Vi havde en rigtig god oplevelse og udbytte. En kombination af at benytte Ferie for Alle Online og selv lægge meget energi i de rigtige tilbud, aktiviteter og konkurrencer, har givet os rigtig meget positivt retur. Vi havde sat et højt salgsmål – og vi kom 10 procent over. Især interessen for vores Facebook live-transmissioner overraskede positivt med 75.000 likes. Når alt det gode er sagt om online-ugen, så er der ingen tvivl om, at vi alle glæder os til at komme tilbage til den rigtige Ferie for Alle-messe i 2022 – den er på alle parametre bare bedre, lyder det fra Peder Hornshøj, CEO hos Bravo Tours.
Generelt melder udstillerne om stor optimisme i forhold til danskernes rejselyst. Noget som blandt andre Adventure Holidays og Fjord Line har mærket:
– Vi er virkelig positivt overrasket over, hvor mange tilmeldte vi har haft til vores liveforedrag. De har været en stor succes, selvom det er første gang, vi er gået online. Vi har haft 13 online foredrag med samlet set 1.000 deltagere, så vi føler, at vi har fået rigtig meget ud af vores medvirken, fortæller Lone Holm-Tygesen, direktør for Adventure Holidays, som suppleres af Fjord Line:
– Onlinemessen performede langt over vores forventninger og viser en tendens, som tyder på, at folk er købelystne, når det gælder rejser, fortæller markedschef Lina Lägel Pedersen fra færgeselskabet Fjord Line, som sejler mellem Danmark, Norge og Sverige.
Ferie for Alle vender tilbage til MCH Messecenter Herning 25.-27. februar 2022. Læs mere på www.ferieforalle.dk.