Golfspilleren Søren Kjeldsen har indgået aftale med en ny manager og styrker på flere fronter sit kommercielle bagland. Det bygger på et ønske om være endnu tættere på sponsorer, partnere og fans.
Den professionelle golfspiller Søren Kjeldsen åbner torsdag sin deltagelse i et af årets mest imødesete golfturneringer, når han på hjemlig grund er blandt hovedattraktionerne ved Europa Tour-turneringen Made In Denmark på Himmerland Golf & Spa Resort. Samtidig kan den 41-årige nordjyde præsentere et nyt kommercielt team bag sig.
Søren Kjeldsen har blandt andre indgået aftale med Majken Henriksen, der tager over som ny manager for golfspilleren.
Majken Henriksen har igennem 20 år arbejdet med branding og aktivering af sponsorater, blandt andet som tidligere partner i ELM Leisure Products. Og senest har hun været Sponsor Manager i Danske Bank med ansvar for aktiveringen af bankens hovedsponsorat af fodboldlandsholdet.
– Jeg har gennem nogen tid følt et behov for, at jeg får udviklet min kommercielle platform og kommer tættere på mine gode partnere, og så vil jeg gerne have endnu flere partnere med på min rejse. Derfor har jeg valgt at lave aftale med Majken, som jeg har kendt gennem mange år og ved kan hjælpe mig med at tage de næste skridt kommercielt, siger Søren Kjeldsen.
Majken Henriksen har tidligere arbejdet sammen med Søren Kjeldsen, via golfspillerens tidligere managementfirma, ELM.
– Jeg kender allerede Søren rigtig godt, og jeg ser klart en række muligheder for både at udvikle brandet Søren Kjeldsen og hjælpe ham til at stå på et endnu stærkere fundament – til glæde for både Søren og hans partnere. Det helt afgørende er, at Søren kan fokusere 100 procent på golfspillet. Jeg ser frem til for alvor at komme i gang, siger Majken Henriksen.
Søren Kjeldsen har samtidig valgt at indgå aftaler med PR- og kommunikationsbureauet KommPress og det digitale bureau Tokerød+.
Seniorrådgiver Anders Damgaard, tidligere golfjournalist og pressechef for Bjarne Riis og Team Saxo Bank, repræsenterer KommPress og skal hjælpe Søren med generel PR og kommunikationen med både partnere, potentielle partnere og fans.
Tokerød+ står bag Søren Kjeldsens nye hjemmeside www.soerenkjeldsen.com og bidrager derudover med digital sparring sammen med KommPress.
– Jeg vil meget gerne være tæt på mine fantastiske fans og dele mine golfoplevelser med dem. Derfor har jeg opgraderet både min hjemmeside og mine sociale medier og fået sat et team, som kan hjælpe med forhåbentlig at skabe gode oplevelser for mine fans, siger Søren Kjeldsen.