Golfrejseportalen GolfersGlobe.com, der har eksisteret siden 2015, udgiver nyt online golfrejsemagasin.
Første udgave af det nye magasin, der bærer titlen ’GolfersGlobe – let the journey begin’, bliver i disse dage sendt via email til næsten 100.000 danske golfspillere, og dermed når magasinet ud til to tredjedele af alle danske golfspillere.
– Lanceringen af et nyt onlinemagasin, som udelukkende omhandler golfrejser, ligger meget naturligt i forlængelse af det, som vi har arbejdet med på GolfersGlobe.com igennem de seneste tre år. Vi har ønsket at nå bredere ud, og med det nye magasin kan vi inspirere danske golfspillere i endnu højere grad end tidligere, lyder det fra Søren Barnak, der er redaktør på det nye magasin.
Onlineudgivelse giver ekstra muligheder
Danske golfspillere er blandt dem i Europa, som rejser mest. Ofte flere gange om året og typisk går en af rejserne til fjerne rejsemål udenfor Europa. Nogle af de mest populære destinationer er Sydafrika, USA (Florida), Thailand og Dubai.
I den første udgave af det 80-siders store magasin tages læserne med på en rejse til netop Thailand samt Irland, Portugal, England, Schweiz, Spanien og Grækenland. Og i kommende udgaver af magasinet vil der i endnu højere grad være stor fokus på oversøiske rejsemål.
– Ved at udgive magasinet som et onlinemagasin får vi på det redaktionelle plan mulighed for at berige læserne med både billedgallerier og spændende videoklip. Det er noget som vi ikke har kunnet gøre i et trykt medie, og forhåbentligt vil læserne derfor opleve, at der er lidt ekstra inspiration at hente til en kommende golfferie, fortæller Søren Barnak.
Fokus både på golf og oplevelser
I det nye magasin er der lagt en redaktionel linje, så læserne ikke udelukkende finder traditionel information om baner og resorts, men i lige så høj grad kan læse om både gastronomi og kultur.
– GolfersGlobe gennemførte sidste år en undersøgelse af danske golfspilleres rejsevaner. Et flertal af deltagerne i undersøgelsen svarede, at de faktisk ønskede mere indhold på golfferien end tidligere, og den tendens har vi været opmærksomme på, da vi lagde den redaktionelle linje for magasinet, fortæller Søren Barnak.
– Golfspillere i almindelighed og danske golfspillere i særdeleshed vil opleve det område, som de besøger, og derfor vil man også i vores magasin kunne finde eksempler på, hvordan vi inspirerer læserne og fortæller om alle de spændende muligheder, som ligger udenfor golfbanen’ siger Søren Barnak.
Magasinet fra GolfersGlobe er planlagt til at udkomme to gange årligt. Næste gang bliver i oktober 2018, mens tredje udgivelse efter planen udkommer i april 2019.