Puma og Dansk Golf Union har indgået en to-årig aftale, som gør Puma til dansk landsholdssponsor i hele 2021 og 2022. Aftalen rummer mulighed for forlængelse.
– Vi ser aftalen med Puma som en virkelig god nyhed. Vi er to superambitiøse organisationer. I Dansk Golf Union vil vi være den førende interesseorganisation i sportens verden. Puma har for længst etableret sig som et af de ypperste brands inden for sportsbeklædning, siger Morten Backhausen, der er direktør for Dansk Golf Union.
Aftalen med Puma betyder, at de omkring 60 spillere i landsholdstrupperne skal spille i Puma-tøj, når de er i landsholdstjeneste. Puma kommer også til at levere tøj til 150 frivillige under Dansk Golf Union, som yder en stor indsats for at fremme og støtte golfsporten i Danmark.
– Vi er rigtig glade for at blive partner til det danske golflandshold. Dansk golf er virkelig på fremmarch, og vi har en lang tradition for at sponsere danske golfspillere. Puma er også et stærkt brand i Danmark inden for en række forskellige sportsgrene. Det gør Danmark til et vigtig marked for os. Vi ser frem til et givtigt samarbejde, og vi håber, at Pumas mantra “Look Better. Feel Better. Play Better” vil bidrage til mange danske golfresultater, lyder det fra Niklas Knutsson, head of Golf Puma Nordic.
Hos Dansk Golf Union mener man, at Pumas værdier og øvrige sponsorater er et godt match til netop DGU.
– Puma er et globalt brand, som gerne vil have lokal relevans, og det passer perfekt til os. Vi er stolte af at komme i bås med navne som Neymar, Bryson DeChambeau og Antoine Griezmann. Puma er sporty og golf er netop det, en sport. Den stiller tårnhøje fysiske, tekniske og mentale krav til dem, der spiller på højeste niveau, siger Morten Backhausen.
Aftalen med Puma afløser det tøjsponsorat, som Dansk Golf Union har haft med BACKTEE.
Der vil nu komme en overgangsperiode, hvor landholdsspillere og frivillige gradvist vil overgå til at bære Puma-tøj.