I det der let kommer til at minde om en skønhedskonkurrence, kan man nu få en invitation til en LPGA turnering, hvis man er populær på de sociale medier.
I samarbejde med firmaet MVPindex, der laver popularitets-index over sociale medier, har ShopRite LPGA Classic presented by Acer udvalgt fire spillere fra forskellige kontinenter til en afstemning.
Den af de fire som får flest stemmer kommer med i feltet, når turneringen spilles fra den 2. – 4. juni.
De fire udvalgte er Susana Benavides (fra Bolivia, Sydamerika), Carly Booth (Skotland, Europa), Sharmila Nicollet (Indien, Asien) og Blair O’Neal (USA, Nordamerika). Det skal understreges, at de alle er gode golfspillere, så de er ikke alene valgt på deres udseende og popularitet. Carly Booth har f.eks. vundet to LET turneringer, mens Sharmila Nicollet tidligere har spillet på LET.
Alene baseret på antal følgere er Sharmila Nicollet favorit i afstemningen foran Blair O’Neal. I skrivende stund fører Blair O’Neal dog foran Carly Booth og Sharmila Nicollet.
Sharmila Nicollet
Ca. 357.000 følgere på Twitter / 107.000 på Instagram / 55.000 på Facebook
Blair O’Neal
Ca. 77.500 følgere på Twitter / 187.000 følgere på Instagram / 50.000 på Facebook
Carly Booth
Ca. 35.700 følgere på Twitter / 62.700 på Instagram / 15.500 på Facebook
Susana Benavides
Ca. 7.500 følgere på Twitter / 21.000 på Instagram / 1.500 på Facebook
Du kan give din stemme nedenfor inden afstemningen afsluttes på mandag den 8. maj (rent teknisk åbnes der et nyt vindue, hvor du skal afgive din stemme):
We’ve partnered with @MVPindex to award the final spot in our field! Vote now for @MissNicollet @BLAIRONEAL @mumita_b or @CarlyBooth92
— ShopRiteLPGAClassic (@ShopRiteLPGA) 1. maj 2017
Nogle vil kalde det moderne og et frisk tiltag, mens andre mener, det er over stregen at give pladsen til en populær model frem for en måske mere talentfuld spiller. Men en sponsorinvitation gives nu engang af sponsoren / arrangøren, så man kan ikke direkte sige, at pladsen tages fra en anden spiller.
– Konkurrencen giver vores fans muligheden for at bestemme én af deltagerne i vores turnering, som bliver eksponeret for millioner af nye fans over hele verden. Det er ikke kun godt for vores turnering, men også for professionel golf, siger ShopRite LPGA Classic Presented by Acer direktøren Tim Erensen i en pressemeddelse.
Paige Spiranac er mere populær
Hvordan de fire er udvalgt vides ikke helt konkret, så om amerikanske Paige Spiranac er blevet spurgt før Blair O’Neal og har takket nej er uvist.
Paige Spiranac er dog mere populær på de sociale medier end nogen af de fire udvalgte, da hun har hele 129.000 følgere på Twitter, 1 mio. på Instagram og 193.000 på Facebook!
Daly til Made in Denmark, Spiranac og Pezzola i Dubai
Invitationer bruges ofte for at tiltrække yderligere opmærksomhed for en turnering. Det samme er tilfældet, når f.eks. John Daly spiller Made in Denmark 2017.
Sidste år gav arrangørerne af Omega Dubai Ladies Masters invitationer til Paige Spiranac og Chelsea Pezzola. De er begge gode golfspillere, men dog mere kendte fra sociale medier end for deres resultater på golfbanen.