De danske professionelle golfspilleres organisation, PGA of Denmark, og Acushnet har altid haft et tæt forhold og et nært samarbejde. Acushnet er moderselskabet bag to af golfsportens stærkeste brands, Titleist og FootJoy.
Pressemeddelsle fra PGA of Denmark:
Dette samarbejde er nu forlænget yderligere tre år så den nu løber til og med 2024, hvor Acushnet udover at fortsætte som titelsponsor for PGA’s årlige Titleist seminar, også er titelsponsor for FootJoy PGA Fourball Championship og FootJoy PGA Teachers Championship.
– Vi værdsætter samarbejdet med PGA of Denmark. Det betyder meget for os, at vi sammen med PGA kan være med til at udvikle golfsporten i den rigtige retning, siger Sonny Wiking, Nordisk Titleist salgschef.
Udover titelsponsoraterne indgår det også i samarbejdet, at Acushnet underviser de danske Pro elever i Custom Fitting af golfkøller under elevernes skoleophold.
– Vi er meget glade for at have Acushnet som samarbejdspartner og muligheden for at kunne trække på Titleist ekspertise omkring fitting af Golfudstyr. Det sikrer at vores elever forlader skolen med en høj faglig viden om golfudstyr, siger Marcus Brown, formand for PGA of Denmark.
Titleist fortsætter som sponsor for det PGAs årlige seminar, hvor de danske proer mødes for at få inspiration og efteruddannelse. Acushnet har ved flere lejligheder hjulpet med at skaffe spændende foredragsholdere. Dette samarbejde har tidligere betydet, at wedge guruen Bob Wokey har fortalt om udviklingen af Wokey wedgene og betydningen af de forskellige wedge designs.