En ny version af GolfQuis er netop blevet frigivet. Den nye version indeholder foreløbig omkring 2100 regelspørgsmål baseret på de nye 2019 golfregler.
GolfQuis – der anbefales af DGU, henvender sig til alle golfspillere uanset golf hcp., og er et godt supplement til klubbernes regelundervisning. Appen er p.t. særlig aktuel i forbindelse med læring af de nye golfregler for Danmarks omkring 150.000 golfspillere.
GolfQuis er en app der kan benyttes på iPad, iPhone eller Android telefon. Man får tildelt et Golfregel handicap, som man kan forbedre i takt med, at man bliver bedre til reglerne. Der quizzes på 6 niveauer og sværhedsgraden af spørgsmålene stiger i takt med at regelhandicappet reguleres ned gennem de 6 niveauer.
Hvert spil i GolfQuis svarer til en runde golf med 18 spørgsmål. Man kan vælge at spille solospil, eller mod ens venner i en regel-match og man kan også deltage i tuneringer, som ens egen golfklub eksempelvis kan oprette.
De foreløbige 2100 regelspørgsmål er udarbejdet af golfkyndige, og en gruppe kompetente DGU regeldommere har arbejdet med korrekturlæsning og godkendelse.
GolfQuis er baseret på begrebet ”gamification” som kort fortalt går ud på, at man tilsætter spil-elementer til læringsprocesser. Gamification bliver i stigende grad benyttet i eksempelvis virksomheder og læreanstalter, da de fleste mennesker derigennem oplever bedre og mere effektive læringsprocesser.
I den nye version er det forsat gratis at benytte GolfQuis, men ønsker man den komplette adgang til samtlige niveauer og tuneringer kan man vælge at tegne et måneds- eller årsabonnement for henholdsvis 9, eller 49 kroner.
Om GolfQuis og Appicorn ApS
GolfQuis en DGU anbefalet app der hjælper golfspillere med at lære golfreglerne på en sjov og effektiv måde. GolfQuis appen er blevet downloadet af flere end 11.000 danske golfspillere. Virksomheden bag GolfQuis – Appicorn ApS, blev i oktober 2018 overtaget af Jan Braginski som fortsætter udviklingen af såvel virksomhed som produktet GolfQuis. Appicorn arbejder med gamification. Begrebet gamification omhandler grundlæggende, at man tilsætter spilelementer til lærings- og udviklingsprocesser. Gamification bliver i stigende grad benyttet til læring i undervisningsmiljøer og erhvervslivet, da man har erfaret at spilelementet virker motiverende og derved styrker indlæring.