Lacoste har forlænget deres aftale med Ladies European Tour, så de også i 2016-17 vil være Official Clothing Supplier.
Siden 2009 har Lacoste været sponsor for LET, og de kommende to år vil ansatte hos LET og LET Access Series også være godt klædt på i Lacoste tøj.
– Vi er glade for at Lacoste vil fortsætte som Ladies European Tours Official Clothing Supplier, siger LET direktøren Ivan Khodabakhsh i en pressemeddelelse og fortsætter:
– Vi er stolte over at bære Lacoste krokodillen, som er anerkendt over hele verden. Lacoste lange historie indenfor golf og deres globale tilstedeværelse er med til at løfte vores brand.
Kendt for tennis og golf
Lacoste blev stiftet af tennisspilleren René Lacoste og André Giller i 1933. Før det havde René Lacoste, som blev kaldt krokodillen, bl.a. vundet French Open tre gange samt Wimbledon og US Open to gange.
Hans hustru, Simone Thion de la Chaume, og datteren Catherine Lacoste var begge meget dygtige golfspillere. Hustruen vandt bl.a. British Girls Amateur i 1924 og British Ladies Amateur 1927, mens datteren fejrede endnu større triumfer på golfbanen.
Catherine Lacoste vandt US Womens 1967 som 22-årig amatør, og to år senere vandt hun både US Women’s Amateur og British Ladies Amateur.
Lacoste er partner på en række golfturneringer såsom Evian Championship og Lacoste Ladies Open de France ligesom man har aftaler med en række individuelle spillere heriblandt Charley Hull (billedet), Cristie Kerr, Azahara Muñoz og Gwladys Nocera samt Alexander Levy, Benjamin Hebert, Raphaël Jacquelin og José-María Olazábal.
Læs mere om Lacoste på www.lacoste.com