På mange måder er COVID-19 en stor udfordring. En ny undersøgelse vil kigge nærmere på, om og hvordan pandemien har påvirket den mentale sundhed for ansatte i golfindustrien.
Den globale virksomhed Syngenta, med fokus på produkter til plantebeskyttelse og frø til bl.a. golfbaner og landbrug, står bag den anonyme online undersøgelse rettet mod golfmanagere, greenkeepere og trænere.
– Over hele verden har golfbaner været udsat for ekstremer med både pludselig nedlukning og rekordhøj efterspørgsel, siger Mark Birchmore, Syngenta Global Head of Marketing, Turf and Landscape, i en pressemeddelelse og fortsætter:
– Fra et ledelsesmæssigt perspektiv har det været en usædvanlig udfordring, og for nogle kollegaer i golfbranchen har det været hårdt både professionelt og privat. Vores korte undersøgelse, som er anonym, sigter mod at indikere forekomsten af mentale udfordringer i golfindustrien, hvordan det har påvirket den enkelte og adgangen til hjælp.
Man kan deltage i undersøgelsen på growinggolf.com/golf-industry-mental-health-survey.
Resultaterne vil blive offentliggjort i januar 2021.
Syngenta har bl.a. haft fokus på mentale udfordringer i deres Growing Golf kampagne på www.growinggolf.com, og støtter Emotional Health uddannelse ved Golf Industry Show 2021, der afholdes i Las Vegas til februar.
Syngenta har flere end 48.000 ansatte i 100 lande. Heriblandt omkring 30 på det nordiske hovedkontor i København.