De danske golfklubber oplevede på trods af blæst og kulde stor tilslutning i forbindelse med Golfens Dag den 17. april.
Mere end 6.000 golfinteresserede besøgte en af de 160 golfklubber, som holdt åbent hus for nye medlemmer.
De mange besøg gav mere end 2.500 nye medlemskaber, viser en undersøgelse som Dansk Golf Union har foretaget.
I år havde Golfens Dag fokus på den livslange kærlighed som golfsporten bliver for mange af de personer som er en del af sporten.
– Golfens Dag er blevet en integreret del af starten på den nye golfsæson. Vi havde i år rekord i antal af deltagende klubber, og det sender et tydeligt signal om, at golfklubberne er glade for kampagnen. At der med Golfens Dag er kommet 2.500 flere medlemmer sender et klart signal om, at sporten har en stor appel til rigtig mange danskere, siger direktør i Dansk Golf Union, Morten Backhausen.
Dansk Golf Union har i markedsføringen af Golfens Dag i år lagt særlig vægt på de lokale medier i den landsdækkende kampagne.
Sidste år deltog over 8.000 i Golfens Dag og kampagnen gav til sammenligning også 2.500 nye medlemmer.
Det dårlige vejr er givetvis årsagen til, at lidt færre dukkede op til Golfens Dag i år. Men antallet af nyrekrutterede golfspillere ser altså ud til at være lige så højt som i 2015.
Næste år er Golfens Dag planlagt til den 30. april 2017.