Golfens Dag i søndags var velsignet af noget af det bedste aprilvejr, vi kan huske.
I de 138 klubber, der åbnede dørene, var der samlet godt 5.000 gæster, hvoraf de omkring 1.500 efterfølgende meldte sig ind i klubben.
De tal er baseret på indrapporteringer fra 56 af de deltagende klubber.
– Antallet af deltagere og antallet af indmeldte svarer nogenlunde til, hvad vi har oplevet de fleste andre år. Vi kunne selvfølgelig godt have håbet på flere set i lyset af det gode vejr. Men en del klubber har holdt åbent hus en eller to gange allerede, fordi Golfens Dag ligger lidt senere i år, fortæller Kim Uldahl, der er udviklingskonsulent i Dansk Golf Union og tovholder på Golfens Dag.
Der er stor forskel på fremmødet i klubberne. Af de klubber, der har indrapporteret, er der fire, der har nået 100 gæster eller flere, mens andre klubber kun har haft en håndfuld. Typisk betyder både beliggenhed og markedsføring en del.
– Vi kan se, at omkring 2.100 af de 5.000 gæster er kommet fra Dansk Golf Unions leadkampagner på Facebook, Google og Instagram. Det er flere end de tidligere år, fortæller Kim Uldahl.
Golfens Dag har i snart 20 år været en central dag i rekrutteringen af golfspillere til danske golfklubber, og den bliver det således i år.
Golfsporten er i disse år mere populær end nogensinde i Danmark.
Ved den sidste opgørelse af det officielle medlemstal den 30. september 2024 var der 162.957 medlemmer af de 185 danske golfklubber.