Som de fleste golffans sikkert har bemærket, så har Europa Touren fået ny hjemmeside igen, da man er gået tilbage til den “gamle version”.
Tilbage i maj lancerede Europa Touren et nyt design på www.europeantour.com. Det var et meget moderne design, som nogle sikkert synes var flot, mens vi var andre, der bedre kunne lide det gamle design.
En del mente med rette at det ganske svært at navigere rundt i det nye design, ligesom man havde fjernet en del indhold såsom bl.a. statistik og nogle historiske resultater. Ja selv Europa Tour ansatte havde svært ved at forklare, hvorfor det nye design skulle være bedre. Det var sikkert dyrt at få lavet, men der var en lang række fejl og mangler.
– Undskyld, det var ikke godt nok
Op til Made in Denmark midt i august gik man så tilbage til det gamle design, hvilket Europa Tour direktøren Keith Pelley forklarede i et åbent brev:
– Jeg har været skuffet over funktionaliteten siden vores digitale platforme blev relanceret, og jeg forstår til fulde den frustration, som mange af jer har delt med os, skriver Keith Pelly og fortsætter:
– Jeg var forhåbningsfuld for, at vi kunne komme over de tekniske udfordringer, men efter at have fulgt vores hjemmeside og app stod det klart, at det ikke var tilfældet, hvorfor vi har taget dette skridt.
– Vi vil fortsat arbejde videre på retningen for vores hjemmeside og app, men vi ændrer ingenting, før vi er 100 % sikre både ud fra et teknisk og et designmæssigt perspektiv.
– Jeg undskylder for den forstyrrelse det har skabt for din fornøjelse af Europa Touren gennem vores digitale platforme. Stol trygt på at vi vil gøre tingene anderledes i den næste fase af vores udvikling.
– Tak for jeres tålmodighed og fortsatte support.
Læs hele Keith Pellys åbne brev på Europa Tourens hjemmeside her.