Under BMW PGA Championship havde hotelkæden Hilton en anderledes konkurrence for publikum på 2. hul, hvor både spillere og publikum kunne man vinde en rejse til Seychellerne for en hole-in-one.
Ved greenen på par-3 hullet havde man opsat en dobbeltseng, hvor publikum på skift kunne ligge eller sidde og se hullet fra første række, mens de fik lidt godt at drikke.
Man skrev sig op på en liste, og kunne sidde på sengen mens to grupper spillede hullet. Hvis en spiller lavede hole-in-one vandt alle i sengen et fem nætters ophold på Hilton Seychelles Labriz Resort & Spa inklusiv flyrejse. Og spillerne med en hole-in-one fik samme præmie for to personer.
Der blev dog ikke lavet nogle hole-in-ones på de fire turneringsdage, men det var en sjov og anderledes aktivering af Hiltons sponsorat.
Se mere i videoen ovenfor. Tryk på højtaleren i højre hjørne af videoen for at få lyd på.
Hilton er blevet Official Partner på Europa Touren
Hidtil har Hilton været såkaldt “Supplier” sponsor på Europa Touren, men for nyligt er de blevet Official Partner i en treårig aftale.
I 2018 er Hilton sponsor for BMW PGA Championship, BMW International, Italian Open og Aberdeen Standard Investments Scottish Open. Ved alle turneringer laver man hole-in-one konkurrencer.
Månedens spiller på Europa Touren hedder fortsat Hilton Golfer of the Month ligesom man bliver navnesponsor for Golfer of the Year. Senere på året kommer der også en Life on Tour podcast, hvor Hilton er sponsor.
Hilton er også sponsor for en række individuelle spillere som Chris Wood, Jamie Donaldson, Matteo Manassero og Bernd Ritthammer.