For at reducere omkostningerne fratræder kommunikationschef Jesper Jürgensen sin stilling hos Dansk Golf Union ved udgangen af september 2018. Han kom til DGU i april 2015 fra en stilling som Kommunikation- og Public Affairs ansvarlig i SBS Discovery Media.
DGU skriver i en Klubnyt-meddelelse, at man går igennem en tid med en strammere økonomi og som følge deraf, har man nødsaget til at reducere omkostningerne, så Jesper Jürgensen fratræder sin stilling.
I klubnyt nævnes arbejdet med forbedring af golfsportens omdømme gennem “Golf gavner” kampagne som ét af de konkrete initiativer, som Jesper Jürgensen succesfuldt har arbejdet med. Han har også igangsat et strategisk samarbejde med Diabetesforeningen, hvor klubber har lanceret golfhold for diabetikere og deres pårørende.
– Jesper Jürgensen har ydet en stor indsats for Dansk Golf Union, og det er lykkedes ham i højere grad at synliggøre golfsporten og skabe en rød tråd i DGU’s kommunikation. Jeg vil gerne takke Jesper for et stort arbejde og ønske ham al mulig held og lykke, siger DGU direktør i Morten Backhausen i klubnyt.
Golf gavner samt Golf og Diabetes-projektet bliver videreført af udviklingskonsulent Thomas Rovsing Lauritzen.
Claus Rødgaard Thomsen, der er redaktør af Dansk Golf og Golf.dk, overtager funktionen som pressechef, og vil fremadrettet også have ansvar for det opsøgende pressearbejde.