Danmarks største bank indtræder som delt hovedpartner hos Dansk Golf Union.
Danske Bank har indgået en tre-årig aftale med Dansk Golf Union, som rummer samarbejde på en del forskellige områder.
– Vi er glade og stolte over, at et brand som Danske Bank ser en stor mulighed for at danne et kommercielt partnerskab med os for at tilbyde finansielle produkter og løsninger for de danske golfspillere, siger Morten Backhausen, der er direktør for Dansk Golf Union.
Danske Bank vil være delt hovedpartner med GF Forsikring, som i en årrække har været hovedpartner hos Dansk Golf Union.
– Vi synes, et partnerskab med Dansk Golf Union er et godt strategisk fit, fordi golfsporten dækker bredt både geografisk og aldersmæssigt. Som Danmarks største bank dækker vi lige så bredt. Derfor har vi indgået partnerskabet med Dansk Golf Union og styrker samtidig en sport, der giver mere end 160.000 danskere fællesskab og frirum i en travl hverdag, siger Alexander Kressner, Nordic Head of Commercial Partnerships hos Danske Bank.
Det nye partnerskab har et kommercielt formål og skal give danske golfspillere muligheder i deres privatøkonomi.
Samtidig vil partnerskabet rumme en golfaktivitet, som alle golfspillere kan deltage i, og som man vil kunne læse mere om i Dansk Golf Unions medier i den kommende tid.
Danske Bank bliver derudover eksponeringspartner på Dansk Golf Unions app, Mit Golf. Den nye partner vil derfor være synlig på appen, som allerede er downloadet af næsten 100.000 golfspillere.