Dansk Golf Union er på jagt efter nye sponsorer og samarbejdspartnere, da man fra nytår mister sin hovedsponsor og tøjsponsor.
Der er endnu ikke fundet erstatninger for aftalerne med Santander Consumer Bank og Backtee som udløber ved nytår, men der igangværende drøftelser. Golfsporten er på flere måder også ramt af COVID-19 pandemien, men vi har aldrig været flere golfspillere i Danmark end vi er nu.
Santander stopper som hovedsponsor
Rent økonomisk er det værst for DGU, at hovedsponsoraftalen med Santander Consumer Bank ikke er forlænget for 2021. Santander har været hovedsponsor for Dansk Golf Union siden 2015 og senest blev aftalen forlænget i 2018.
Santander har også stået bag Talentudviklingsprisen. I 2020 blev Santander Talentudviklingsprisen givet til Karen Fredgaard fra Asserbo Golf Club og Alexander George Frances fra Møn Golfklub som udover hæderen fik 25.000 kroner hver, som skal bruges til deres videre udvikling som golfspillere.
Backtee stopper som tøjsponsor
I 2019 og 20 har Backtee været tøjsponsor for DGU. Man havde håbet, at det kunne udvikle sig til et længerevarende samarbejde, men den aftale udløber også ved nytår.
Tidligere var Lars Larsen Group hovedaktionær i Backtee, men de har overdraget ejerskabet til direktør Thomas Knudsen, som tidligere ejede en mindre del. Han er nu eneejer af Backtee.
DGU søger en Annonce- og partnerskabsansvarlig
Ved udgangen af oktober stoppede DGU Erhvervs salgsdirektør Jesper Skotte. De seneste otte år har han haft ansvaret for DGU’s kommercielle aktiviteter i DGU Erhverv A/S, som er 100% ejet af Dansk Golf Union.
I begyndelsen af december lavede DGU et jobopslag, hvor man søger en Annonce- og partnerskabsansvarlig. Jobopslaget med ansøgningsfrist en 5. januar 2021 kan ses som PDF på danskgolfunion.dk.