Dansk Golf Union har netop indgået en flerårig aftale med GF Forsikring.
Det er et strategisk samarbejde, der skal give golfspillerne attraktive forsikringsdækninger og ekstra fordele i det medlemsejede forsikringsselskab. For GF Forsikring giver samarbejdet mulighed for at nå en attraktiv målgruppe gennem Dansk Golf Unions medier.
– Vi er rigtig glade for samarbejdet med GF, der giver os mulighed for at få udviklet unikke forsikringsløsninger, der dækker vores medlemmers behov og skaber værdi for de danske golfspillere, siger Morten Backhausen, direktør i Dansk Golf Union.
Han ser perspektiver i samarbejdet med en virksomhed, der har flere fællestræk med Dansk Golf Union.
– DGU og GF er et godt makkerpar, fordi vi minder om hinanden. Ligesom GF er DGU også ejet af selvstændige klubber over hele landet og ligheden i konstruktionen gør, at vi deler mange af de samme værdier og har den samme tilgang til tingene. Det mener jeg er et godt afsæt for et langvarigt partnerskab, lyder det fra Morten Backhausen.
De danske golfklubber har flere medlemmer end nogensinde. Lige nu er flere end 155.000 danskere medlem af en golfklub. DGU er det fjerdestørste specialforbund under Danmarks Idrætsforbund.
Det strategiske parløb betyder, at GF får eksponering gennem DGU’s medier og derfor forventer salgsdirektør hos GF Forsikring, Schani Stig Thomsen, sig meget af samarbejdet:
– Der er ingen tvivl om, at vi via Dansk Golf Union får taletid over for bevidste forbrugere, der må formodes at stille krav til deres golfudstyr såvel som deres forsikringer. Vi vil gerne være med til at sikre den danske golfspiller, både når det gælder udstyret, og når det kommer til ulykker på banen.
– Med afsæt i vores nuværende forsikringsprodukter får vi mulighed for at udvikle dækninger, der taler direkte til golfspillernes krav og behov, når de dyrker deres sportsgren.