Forsikringsgiganten American International Group, kendt som AIG, har overtaget titelsponsoratet for Women’s British Open på en fem-årig aftale som det kan ses offentliggjort i den flotte video ovenfor.
Mange banker og forsikringsselskaber er titelsponsorer i golf, men for AIG er det deres første titelsponsorat i professionel golf. Mange husker måske AIG som trøjesponsor for fodboldklubben Manchester United fra 2006 – 2010.
Women’s British Open ejes som The Open af R&A efter fusionen med Ladies Golf Union i 2017. IMG er medarrangør af Women’s British Open, som tæller til både Ladies European Tour og LPGA. Det er en forholdsvis ny major, da den blev spillet for første gang i 1976.
AIG Women’s British Open 2019 spilles på Woburn Golf and Country Club fra den 1. – 4. august mens Royal Troon Golf Club er vært i 2020.
Georgia Hall vandt i 2018 på Royal Lytham & St Annes GC i England, mens Ariya Jutanugarn vandt på netop Woburn i 2016.
Erstatter RICOH som titelsponsor
Siden 2007 og frem til 2018 var japanske RICOH, der bl.a. laver kameraer og printere, titelsponsor for Women’s British Open. Før det var den engelske morgenmadsproducent Weetabix titelsponsor fra 1987 2006.
Fem majors på LPGA men kun to på LET
Mens der hos herrerne er enighed om de fire internationale majors, så tæller damernes majors ikke på alle tours.
Da LPGA er den førende tour, tages der oftest udgangspunkt i deres majors. På LPGA er der fem majors med ANA Inspiration, US Women’s Open, KPMG Women’s PGA Championship, Women’s British Open og Evian Championship.
De amerikanske majors tæller ikke på Ladies European Tour, hvor kun Women’s British Open og Evian Championship tæller som majors.